HOTSPOT: Aan de Amstel

Schermafbeelding 2014-07-23 om 10.46.49

Aan de Amstel stond al heel lang op mijn culinaire verlanglijst. Vorige week vrijdag was het dan eindelijk zo ver! Het was prachtig weer en we wilden graag op het terras eten. Voor het terras kan je niet reserveren dus ik sprong netjes om 17.30 op mijn fiets (18.00 gaan ze open). Het terras zit aan de Weesperzijde en tot een uur of 9 zit je hier heerlijk in de zon. De vlotte en oplettende bediening zorgden ervoor dat wij, naast de vele (en lekkere) flessen Riesling die wij bestelde, ook de hele tijd water op tafel hadden. Dat is belangrijk natuurlijk, met deze zomerse temperaturen! Bij Aan de Amstel is het elke dag van 18-19 oester happy hour. Yes! Dat laat ik me geen twee keer zeggen en we begonnen met een portie oesters. Lees verder om te zien wat voor lekkers we nog meer aten!

Processed with VSCOcam with c1 preset Processed with VSCOcam with c1 preset

Links de oesters en rechts mijn voorgerecht. Buikspek met mosterdblad, linzen, rode biet en huisgemaakte piccalilly. Man wat was dat lekker! Ik dacht bij piccalilly altijd aan een muffige ouderwetse smaak, maar daar heeft Aan de Amstel verandering in gebracht! Het smaakte super vers en fris en je zag de stukjes bloemkool nog zitten (nooit geweten dat dat in piccalilly zat, zo leer je nog eens wat).

Processed with VSCOcam with c1 preset Processed with VSCOcam with c1 preset

Als hoofdgerecht bestelde ik de longhaas. Deze kwam zoals je ziet met verse bonen maar het lekkerst aan deze gang vond ik de caponata. Ik ken caponata uit Sicilië, maar had het nog nooit op deze manier gegeten. Het is een stoof van aubergine en hij was heerlijk op smaak gebracht, lekker zoutig. Daar zou ik wel het recept van willen! De rechterfoto is iets minder scherp, net als ik na een aardige hoeveelheid wijn en de volle zon op m’n kop. Maar wilde jullie toch nog even laten zien wat voor heerlijke rabarbercrumble ik heb gegeten. De crumble was echt perfect, super knapperig. Verder zat er banketbakkersroom bij (m’n lievelingseten) en in het ijs zat een klein beetje rozemarijn verwerkt. Heerlijk!

Al met al heb ik een lange, lekkere en gezellige avond gehad bij Aan de Amstel. Ze bieden 3 gangen aan voor 35 euro, de kaart is klein (1 vlees en 1 vis gerecht per gang), maar daar hou ik wel van. Geen keuzestress enzo. Water wordt de hele avond aangevuld, evenals goed brood met boter en Maldon sea salt (volgens mij). Service is vriendelijk, oplettend en geduldig. Ik kan eigenlijk geen minpunten bedenken. Ik ben fan!

Aan de Amstel
Weesperzijde 42a
1091EE Amsterdam
020 6080077
Facebook

Leave a comment