Gegrilde Honing-Mosterd-Sojazalm met Paksoi

honing mosted soja zalm

Weer een lekker snel recept met heel veel smaak! Als ik het even allemaal niet meer weet is dit een recept waar ik vaak op terugval. Gezond, snel en natuurlijk super lekker. Ik grill de zalm altijd, ik ben een sucker for grillmarks,  maar als je geen grillpan hebt kan je hem ook gewoon bakken. Bak de zalm vooral niet te lang, dan wordt hij droog. Ik vind het lekker als hij echt nog een beetje roze is van binnen. Je kan deze zalm in principe met heel veel groenten eten, maar ik vind paksoi er altijd lekker bij. Er zit een beetje sojasaus in de marinade, en zodra iets Aziatisch aandoet grijp ik altijd meteen naar paksoi. Maar dat heeft lang niet iedereen dus voel je vrij om de paksoi te vervangen door een groente naar keuze, of een lekkere salade. Eet smakelijk!

Voor 2 personen

1 tl zaanse mosterd
1 tl Dijon mosterd
1 tl sojasaus + extra om de paksoi mee op smaak te brengen
1 tl honing
1 tl verse tijm
1 teen knoflook, fijngehakt
peper en zout naar smaak
2 zalmfilets zonder huid
1 zakje babypaksoi (of 1 volwassen exemplaar)
zonnebloemolie om in te bakken

1. Meng de mosterd, sojasaus, honing, tijm, knoflook en zout en peper tot een egale marinade. Gebruik een kwastje om de marinade over de zalm te smeren. Doe dit niet te dik, het is precies genoeg voor 2 zalmpjes. Als je geen kwastje hebt kan je ook je vingers gebruiken of de marinade op een plat bord leggen en daar de vis doorheen halen.

2. Was en droog de paksoi en snijd hem in stukken. Verhit een koekenpan of wok op hoog vuur en voeg als de pan heet is de zonnebloemolie toe. Bak de paksoi hierin tot hij gaar is.

3. Laat een grillpan goed heet worden. Bak als de pan gloeiend heet is de zalm gaar, ongeveer 2-3 minuten per kant. Draai de zalm maar 1 keer om, anders kan hij aankoeken.

4. Maak eventueel de paksoi nog af met een theelepeltje sojasaus en serveer meteen.

2 thoughts on “Gegrilde Honing-Mosterd-Sojazalm met Paksoi

Leave a comment